PASI RETURNARE PRODUSE
CONDITII GENERALE RETUR PRODUSE
1. CONDITII GENERALE PERSOANE FIZICE
Returnarea produselor se poate face prin orice firma de curierat preferata de client/consumator persoana fizica, doar dupa ce sunt urmati pasii de mai sus.Toate cheltuielile de returnare sunt suportate de client/consumator (costuri de livrare, comisioane bancare etc.). Returnarea produselor este posibila in maxim 14 zile calendaristice de la primirea comenzii. Compania noastra isi rezerva dreptul de a refuza returul (in situatia in care nu sunt indeplinite conditiile legale). Renuntarea la produsele cumparate fara invocarea vreunui motiv, se va face conform legii comertului la distanta (O.U.G. nr. 34 / 2014 cu modificarile ulterioare). MAI MULTE DETALII PRIVIND ACEASTA LEGE GASITI AICI.
Produsele vor fi returnate in ambalajul original cu toate accesoriile livrate, cu etichetele intacte, documentele care le-au insotit si cu o copie a Facturii de achizitie. Returnarea unui produs fara ambalajul original sau fara accesorii ale ambalajului sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor mentionate mai jos. Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, pete, etc.. fara ca acestea sa fie aduse la conformitate.
Diminuarea valorii bunurilor returnate
Deoarece, in cazul vanzarilor la distanta clientul/consumatorul nu are posibilitatea de a vedea bunurile inainte de incheierea contractului la distanta, acesta are dreptul de a se retrage din contract. Clientul/consumatorul are posibilitatea de a testa si verifica bunurile pe care le-a cumparat in masura in care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor.Conform @ Art. 14, Alin. 3 din O.U.G. 34 / 2014: “Consumatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezulta din manipulari altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii bunurilor”. Procentul de reducere a valorii bunurilor returnate se poate situa intre 0-50%, in functie de starea fizica a acestora, constatata de catre Centrul de Service al Ropeco Bucuresti S.R.L.In cazul achizitiei mai multor produse de acelasi fel se accepta ca doar unul dintre ele sa fi fost supus manipularii necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionalitatilor bunurilor, celelalte vor fi acceptate doar daca sunt sigilate.Conform @ Art. 14, Alin. 3 : “Consumatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezulta din manipulari altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii bunurilor”.In cazul achizitiei mai multor produse de acelasi fel se accepta ca doar unul dintre ele sa fi fost supus manipularii necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionalitatilor bunurilor, celelalte vor fi acceptate doar daca sunt sigilate.
2. CONDITII GENERALE PERSOANE JURIDICE
Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare aplicabila persoanelor juridice (operatori economici) / clientilor care nu intrunesc conditiile privind calitatea de consumator(Confom Lege 449 /2003, art 2 Lit a)
MAI MULTE DETALII PRIVIND ACEASTA LEGE GASITI AICI.
Acceptarea returnarii produselor de catre o persoana juridica ramane la latitudinea furnizorului. In cazul acceptarii returului acesta va putea fi efectuat doar daca produsul era disponibil in stoc si nu a fost adus pe comanda speciala, este sigilat si nu a fost achizitionat de la sediul vanzatorului.Toate cheltuielile de returnare sunt suportate de client/consumator (costuri de livrare, comisioane bancare etc.). Produsele vor fi returnate in ambalajul original cu toate accesoriile livrate, cu etichetele intacte, documentele care le-au insotit si cu o copie a Facturii de achizitie. Returnarea unui produs fara ambalajul acestuia sau fara accesorii ale ambalajului sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor mentionate mai jos. Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, pete, , etc.. fara ca acestea sa fie aduse la conformitate.
Procentul de reducere a valorii bunurilor returnate se poate situa intre 0-50%, in functie de starea fizica a acestora, constatata de catre Centrul de Service al Ropeco Bucuresti S.R.L.
3. PRODUSE CARE NU BENEFICIAZA DE DREPTUL DE RETUR
- Produse care nu erau disponibile in stoc si au fost aduse la comanda speciala. Comanda speciala reprezinta un produs ce nu era disponibil in stoc si a fost nevoie de o comanda speciala la furnizor sau producator in care a fost comunicat un termen de livrare ;
- Consumabile (role hartie, riboane, toner, cilindru, developer, sarma, banda legat etc);
- Produse software;
- Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena;
- Produse ce au ambalajul deteriorat sau nu mai este in starea in care a fost livrat;
- Produse ce au ambalajul incomplet;
- Produse ce contin consumabile si au fost puse in functiune;
- Produse ce contin sisteme de operare cu licenta;
- Produse ce nu au fost returnate in termenul legal de 14 zile calendaristice (drept de retur pentru persoanele fizice).
- Produse ce au beneficiat de livrare prin logistica proprie a vanzatorului;
- Produse ce au beneficiat de instalare efectuata de un angajat al companiei ROPECO Bucuresti la adresa cumparatorului.
4. DATE DE CONTACT PENTRU RETUR
S.C. ROPECO BUCURESTI S.R.L.
R.C.: J23/609/10.03.2009
C.U.I. / C.I.F. TVA: RO 4912700
Capital social: 1.000.000lei
Data infiintarii: 17.11.1993
Adresa: Str. Industriilor nr.10, Com. Chiajna, Jud. Ilfov, 077040 – Romania, OP 76 Bucuresti
GPS: N 44.44425° E 25.95796°
Telefon: +40 (0) 21.317.37.50
Fax: +40 (0) 21.317.39.06
Mobil: +40 (0) 722.314.043
E-mail: office @ ropeco.ro
E-mail: comenzi @ ropecoshop.ro